Wednesday, April 14, 2010

Untukmu Jiwa dan Darah Kami

Untukmu jiwa-jiwa kami…
Untukmu darah kami…
Untukmu jiwa dan darah kami..
Wahai Al-Aqsa tercinta..

Lirik lagu dari Shoutul Harakah, satu kumpulan nasyid yang amat bertenaga dari Indonesia amat menyentuh jiwa saya apabila mendengarnya. Sesungguhnya lirik ingin mengajar kita selaku umat Islam seharusnya peka dengan keadaan semasa bukan sekadar di sekeliling kita tapi darah seislam kita iaitu saudara-saudara kita yang sedang bergelut dengan kezaliman musuh Islam yang sangat licik, si Yahudi dan tentera Zionism jahanam laknatullah.

Sebagaimana yang kita tahu, Masjid Al-Aqsa di Baitulmaqdis merupakan antara 3 masjid yang teragung dan suci dalam Islam. Bahkan pahala apabila iftikaf dalam masjid tersebut dilipatgandakan sehingga beberapa tingkatan. Namun, hari ini adanya cubaan-cubaan yang sangat tersusun dan dijalankan secara tersirat, begitu licik…menjalankan kerja-kerja pembinaan terowong bawah tanah yang begitu hampir dengan kawasan masjid Al-Aqsa. Apakah makna tersirat di sebalik kerja-kerja Ya-Yahud ini? Pasti ada maksud tersirat yang pastinya memerlukan kita sebagai umat Islam mengambil berat terhadap konspirasi Yahudi ini.

Tulisan saya pada kali ini bukan sekadar ingin mengetengahkan mengenai rancangan jahat Yahudi dan konco-konconya, tapi mengajak sahabat-sahabat berfikir dan mengenang nasib saudara seIslam kita di Palestin. Jika benar kita mengambil berat terhadap saudara kita di Palestin, maknanya kita sedar bahawa Palestin pada hari ini hanya tinggal nama tapi hakikatnya dalam peta dunia, Palestin hamper dilenyapkan bahkan sekadar tinggal sebesar daerah. Jika kita perasan, kebanyakan kempen dana untuk Palestin ditulis ‘Save Gaza’ bukan ‘Save Palestin’. Mengapa perkara ini berlaku? Kerana hakikat semasa pada masa ini adalah Palestin sememangnya hanya hingga daerah Gaza! Dan sebahagian kecil Tebing Barat masih menjadi pendudukan umat Islam. Apa usaha kita selaku saudara mereka? Hanya berkata “Ya Allah, kesiannya mereka..”, adakah cukup dengan ucapan sedemikian rupa? Berubahkah kehidupan mereka dengan ucapan takziah kita kepada mereka? Bangunlah sahabat-sahabat sekalian…Minda kita sedang dijajah dengan perang psikologi buatan Israel.

Walaupun rakyat Palestin hanya tinggal daerah Gaza yang amat kecil namun saban hari kebebasan mereka tetap dirobek dalam halaman kampong dan Negara mereka sendiri. Mereka diseksa dan dibunuh di Negara sendiri. Hampir setiap hari malah setiap jam, ada saja tembakan-tembakan yang dikatakan sesat oleh si jahanam Yahudi yang menembak ke arah daerah kecil Gaza tanpa mengira mereka adalah kanak-kanak kecil,wanita mahupun golongan emas. Peraturan perang mana yang mereka gunakan sehingga boleh mengebom kawasan sekolah dan hospital-hospital? Apakah Israel tidak boleh diusik oleh masyarakat dunia? Di mana tanggungjawab PBB dan OIC dalam menangani masalah ummah ini? Rasa sedih dan sayu apabila memikirkan kita hanya mampu menyatakan rasa sedih dan kesal terhadap apa yang berlaku di Palestin tanpa dapat membantu mereka yang kita; mengaku mereka sebagai saudara kita!

Peristiwa berdarah di Palestin masih lagi berlangsung dengan hebatnya. Namun, media dalam pada masa yang sama menyatakan rakyat Palestin yang mempertahankan Negara mereka sendiri dengan hanya melemparkan batu dan kayu sebagai pengganas; malah tentera-tentera Zionism yang lengkap bersenjata dan mempunyai teknologi terbaru dalam peperangan dikatakan mempertahankan diri mereka. Logikkah pernyataan-pernyataan seperti ini? Hati ini sangat membara apabila memikirkan kezaliman yang saban hari berlaku di Negara Palestin yang dijajah. Lebih memedihkan apabila ‘intelligent’ Zionism menjadikan Gaza sebagai pentas eksperimen dan percubaan terhadap senjata-senjata baru dan ada antaranya yang diharamkan untuk digunakan dalam sebarang peperangan kerana kesannya yang sangat teruk dan berbahaya.
Tinggallah rakyat Palestin yang sentiasa ketakutan siang dan malam. Tiada lagi mimpi indah pada malam hari, malah setiap malam bertukar menjadi mimpi ngeri sedangkan mereka tidak pernah nyenyak dalam tidur mereka. Masakan mahu lena jika setiap jam ada saja dentuman bom yang digugurkan ke atas rumah-rumah orang awam di Gaza. Beginilah caranya Zionism naklatullah menghapuskan pengganas di muka bumi ini. Di mana hilangnya semua Negara Islam di atas muka bumi ini, adakah semuanya tunduk atas kehendak syaitan Yahudi? Sekali lagi hati ini merintih sakit dengan fenomena yang sedang berlaku dewasa ini.

Syukur ke hadrat Ilahi, masih ada pejuang-pejuang Islam yang berani menentang Israel secara jelas dan lebih mementingkan akidah berbanding kepentingan ekonomi dan politik semata-mata. Presiden Venezuela telah memutuskan hubungan diplomatic negaranya dengan Negara haram Israel dan menghalau duta Israel di negaranya pulang ke tanah yang bukan miliknya. Beginilah sikap pemimpin Islam sejati, mampu untuk bertindak dengan tegas apabila saudara sendiri ditindas, membalas dengan perasaan penuh kemarahan atas nama kesucian persaudaraan dalam Islam!!!

Setakat ini dulu coretan saya, InsyaAllah kisah duka ini atas terus saya ketengahkan dan seterusnya mengaitkannya dengan konspirasi sulit dan licik ‘intelligent ‘ Yahudi dalam menguasai manusia. Penulisan saya kali ini sekadar ingin membuka minda kita bersama dan memupuk perasaan ukhuwah Islami juga membangkitkan rasa ingin tahu sahabat-sahabat mengenai saudara-saudara seIslam seantero dunia. Sesungguhnya saya menulis dengan akal pemikiran sendiri, yang baik datangnya dari Allah dan yang buruk juga dating dariNya..ambillah yang baik dan yang buruk jadikan iktibar.

0 comments: