Thursday, May 6, 2010

Rahsia New World Order

Konsep New World Order telah dicetuskan dari zaman Raja Namrud di Babylon lagi. Kronologi di bawah ini hanyalah menyentuh tentang New World order dan Illuminati yang mula dipopularkan nama dan tujuannya bermula pada era moden.

1773 - Mayer Amschel Rothschild mengumpulkan dua belas daripada teman-temannya yang paling berpengaruh dan meyakinkan mereka bahawa jika mereka semua melonggokkan sumber mereka bersama-sama, mereka dapat menguasai dunia. Pertemuan ini berlangsung di Frankfurt, Jerman. Rothschild juga memberitahu kawan-kawannya bahawa dia telah menemui calon yang sempurna, seorang individu yang luar biasa kecerdasan dan kecerdikan, untuk memimpin organisasi yang telah dirancang - iaitu Adam Weishaupt.

1 Mei 1776 - Adam Weishaupt (nama kodnya Spartacus) membentuk sebuah kumpulan rahsia yang disebut 'Order of the Illuminati'. Weishaupt adalah Professor Hukum Kanon di Universiti Ingolstadt di Bavaria, bahagian dari Jerman. [Tarikh ini, 'May Day', adalah menjadi sangat penting bagi Komunis Soviet. Mereka mengadakan perayaan perarakan ketenteraan hari ini.] Illuminati berusaha untuk menubuhkan sebuah Tata Dunia Baru / New World Order. Tujuan mereka adalah sebagai berikut:

1) Penghapusan semua kerajaan yang memerintah
2) Penghapusan hak milik peribadi
3) Penghapusan warisan
4) Penghapusan patriotisme
5) Penghapusan daripada keluarga
6) Penghapusan agama
7) Penubuhan kerajaan dunia

Julai 1782 - The Order of the Illuminati telah bergabung tenaga dengan Freemasonry di Kongres Wilhelmsbad. Comte de Virieu, seorang peserta di persidangan, datang dengan kelihatan gementar. Ketika ditanya tentang "rahsia tragis" yang dia bawa pulang bersamanya, dia menjawab: "Saya tidak akan menceritakannya kepada anda. Saya hanya boleh mengatakan bahawa semua ini sangat jauh lebih serius daripada yang anda fikirkan." Dari kali ini, mengikut pengarang biografinya, "Comte de Virieu hanya boleh bercakap tentang Freemason dengan ketakutan."

1785 - Seorang pesuruh Illuminati bernama Lanze telah dipanah petir dan mati ketika menunggang kuda melalui bandar Ratisbon. Ketika para pegawai Bavaria menyemak isi beg pelana, mereka menemui keberadaan Ordo Illuminati dan menemui detail rencana Revolusi Perancis yang akan datang. Kerajaan Bavarian berusaha untuk memperingatkan kerajaan Perancis akan terjadinya bencana, namun kerajaan Perancis gagal untuk mengendahkan amaran ini. Pegawai-pegawai Bavaria berjaya menangkap ahli Illuminati yang dapat mereka temui, tetapi Weishaupt dan lain-lain telah melarikan diri di bawah tanah dan tidak dapat dijumpai.

11 Oktober 1785 - Pihak berkuasa Bavaria menyerbu rumah seorang ahli Illuminati bernama Von Zwack. Mereka menemui dokumen-dokumen Illuminati yang menunjukkan dengan jelas bahawa mereka bercadang untuk membawa tentang "revolusi sejagat yang harus menghadapi ancaman besar bagi masyarakat ... revolusi ini akan menjadi kerja kumpulan rahsia (secret societies), dan ianya adalah salah satu misteri yang sangat besar. "

 
1789 - Keganasan tercetus di Perancis. Revolusi Perancis tidak hanya mengguling kerajaan yang ada, tetapi juga berusaha untuk menghilangkan kekristianan daripada bangsa. Seorang pelacur setengah telanjang ditempatkan di atas altar Cathedral Notre Dame dan dimuji sebagai "Goddess of Reason." Pegawai-pegawai revolusioner bahkan menyingkirkan tujuh hari seminggu dan menggantikannya dengan sepuluh hari seminggu.

1796 - Freemason menjadi isu utama dalam pemilihan Presiden di Amerika Syarikat. John Adams memenangi pilihanraya dengan melawan Masonry, dan puteranya John Quincy Adams memberi amaran tentang ancaman mengerikan kepada bangsa yang ditimbulkan oleh Masonic Lodges: "Saya bersungguh-sungguh dan dengan tulus percaya bahawa Order of Freemasonry, kalau bukan yang terbesar, adalah salah satu daripada kejahatan moral dan politik terbesar ... "

1797 - John Robison, Profesor Sejarah Alam di Universiti Edinburgh di Scotland, menerbitkan sebuah buku berjudul "Proofs of a Conspiracy" / "Bukti-bukti dari konspirasi" di mana dia menunjukkan bahawa Adam Weishaupt telah berusaha untuk merekrutnya. Dia mendedahkan tujuan jahat Illuminati ke seluruh dunia.

1798 - George Washington mengakui bahawa aktiviti Illuminati telah datang ke Amerika: "Ini bukan maksud saya untuk meragui bahawa doktrin Illuminati dan prinsip-prinsip Jacobinism tidak menyebar di Amerika Syarikat. Sebaliknya, tidak ada orang yang lebih puas daripada fakta ini daripada saya."


1816 - Kongres mengizinkan selama 20 tahun piagam kepada Bank of the United States, bank Pusat peribadi untuk Amerika. [Perlembagaan telah memberikan Kongres "kuasa untuk mencetak wang dan menetapkan nilainya." Thomas Jefferson telah secara khusus memperingatkan rakyat Amerika terhadap menukar kekuatan ini untuk mencipta wang kepada kumpulan peribadi yang tidak terpilih dan tidak bertanggungjawab kepada awam: "Jika rakyat Amerika pernah membiarkan bank-bank swasta untuk mengawal masalah mata wang mereka, pertama-tama oleh inflasi dan kemudian oleh Deflasi, bank-bank dan syarikat-syarikat yang akan tumbuh di sekitar mereka akan merampas harta dari semua orang sampai anak-anak mereka membesar tanpa rumah dalam benua yang orang tua mereka tawan. "]

1821 - George WF Hegel merumuskan apa yang disebut dialektik Hegelian (Hegelian dialectic) - satu proses di mana tercapainya tujuan-tujuan Illuminati. Menurut dialektik Hegelian, tesis ditambah dengan antitesis sama dengan sintesis. Dengan kata lain, pertama-tama anda mencetuskan krisis. Lalu ada kemarahan awam yang sangat besar bahawa sesuatu harus dilakukan mengenai masalah ini. Jadi anda menawarkan penyelesaian yang membawa perubahan yang anda benar-benar mahukan semua bersama-sama, tetapi yang pasti orang tidak mahu menerima awalnya. (Sebuah contoh yang baik ialah pembunuhan di Dunblane dan Hungerford. Dalam kedua kes kemarahan awam didampingi oleh berlalunya undang-undang ketat senjata api baru di parlimen Inggeris, namun tetap tidak terjawab soalan serius tentang kedua insiden, Ed.)

1826 - William Morgan cuba untuk menerbitkan sebuah buku membongkar kelakuan-kelakuan salah dari Lodges Masonik. Sementara dia sedang dalam proses agar bukunya dicetak, dia menghilang secara misteri. [Tubuhnya ditemui di Tasik Ontario setahun kemudian.]
lagi pendedahan mengenai perancangan New World Order akan diteruskan pada entri yang seterusnya..InsyaAllah..

0 comments: